Paylaş

Deniz, güneş, kum tatil anlayışının en popüler yerlerinden biri olan Antalya’da doyup büyüdüğüm için, uzun yıllardır bu tarz tatiller benim için bir şey ifade etmez oldu. Ergenlik yıllarım, Finike’den kaçıp kaçıp Olimpos’a gitmekle geçince, bir zamandan sonra buralar benim için cazibesini yitirdi ya da buralar kendi cazibesini yitirdi…

Bu durum bende, turistik yerleri bahar kış aylarında gezip yazın başka coğrafyaları görme halini aldı. Bu sürece nasıl geldiğimi, Olimpos Daphne House’ta şömine başında sohbet ederken ‘Olimpos nerden nereye geldi?’ tartışması içinde fark ettim

Dünyanın dört bir yanından sırtçantalıların geldiği Olimpos’la 20 yıl önce tanışmak, başka kültürlere coğrafyalara merak uyandırmıştı. Bir kez yurtdışına gitmenin tadına vardıktan sonra da hep yeni yerler görmek oldu hayallerim. Yıllık izinler, yazlar böyle geçti… Bahar kış ayları da Antalya’nın gezmekle bitmeyen coğrafyasında yeni bir şeyler aramakla geçmeye başladı.

Yaz sezonu gelmeden, Antalya’nın benim için en özel yerlerinden biri olan Olimpos’a da bir uğramak istedim. Mekanlar tam açılmamıştır belki derken, gideceğimiz tatil evinin de seyahat nedeniyle yazın kapatıldığını öğrendim

Orman içinde, 6 odasıyla hizmet veren Daphne Tatil Evinin sahipleri Refiye ve Bülent, seyahat etmeyi pek seviyorlar. 15 yıldır emek verdikleri bu tatil evini sıcak, özgün bir ortama dönüştürmüşler. Olimpos’un en kalabalık zamanlarında mekanı kapatıp seyahate çıkıyorlar. Konakladığım birçok yerden farkları ise akşam yemeklerini konuklarla birlikte yemeleri ve güzel sohbetleri.

Taş ve ahşaptan yapılmış otantik eşyalarla döşenmiş restoranda, yörenin ürünü Likya şarabı içiyoruz. Yemekler yörede yetişen sebzelerle yapılıyor, tüm ürünlerin yöreden olmasına özen gösteriyorlar. Şömineden ateş sesleri, odada hafif bir müzik yükseliyor; herkes hikayesini anlatıyor derken gece yarısına kadar heyecanın hiç düşmediği seyahat hikayeleri akıp gidiyor.

Bir sürü ortak arkadaş, Olimpos’un eski zamanlarını yad etmeler, ortak seyahat deneyimleri derken sofra renkleniyor. Bir taraftan, ortak bir softada buluşmanın ve paylaşmayı hayata dahil edebilmenin güzelliğini düşünüyorum…

Pırıl pırıl bir sabah, çam ormanına doğru uzanan bahçede yöre kadınların ürettiği zeytinden reçel çeşitlerine kadar zengin bir kahvaltı yapıyoruz. Bahçede sezon hazırlıkları, bahar havası, Olimpos sessiz ve rengarenk; sezon öncesi gezimin tadını çıkarıyorum.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here