PAYLAŞ

Olimpos sahilinden başlayan yürüyüşümüz güney yönüne doğru. Kalenin arkasından devam ederek kaya tırmanışçıların cennet rotasını geçtikten sonra ıssız derin ormanın içinden geçerek 1,5 saat sürüyor. Kimselerin olmadığı yüksekten deniz sesini duyarak ilerliyoruz bir kaç eski Likya harabesini geçtikten sonra  ulaşabileceğimiz son nokta olan yerde molamızı veriyoruz.

Geri dönüşümüz farklı rota üzerinden denizi takip ederek, mağaraya ulaşıyoruz. mağaradaki kalker oluşumları görülmeye değer. Mutlaka ışık kaynağı ile gitmek gerekiyor. Burada da biraz keyif yaptıktan sonra Olimpos sahiline geri dönüyoruz.

Yol boyunca kekik, ada çayı toplama imkanımızı kullanıyoruz. Ayrıca nadide orkide çiçeklerinin fotoğraflarını çekmekle yetiniyoruz.

Kullanılan makine NikonP 7000.

Çıralı – Olimpos – Yanartaş Parkuru

Olimpos sarmaşık mahallesinden başlayan yürüyüşümüz patikadan aşağıya doğru devam ediyor. Her ne kadar orman yolu açılmışsa da aşırı güneş ve tozlu olduğu için tercih etmiyoruz. Çıralı ana yoluna inişimiz 1,5 saat sürüyor.

Buradan Yanartaş patikasına girerek yolumuza devam ediyoruz. Çıralı deresi boyunca devam ederek su kenarında nefes kesici noktalarda mola veriyoruz. Su be seneki yağışlardan dolayı gürül gürül akıyor. Daha önceleri girip yüzdüğümüz nehirde yüzme imkanı yok. Daha sonra Yanartaş için sudan karşıya geçerek dik yukarı çıkıyoruz. Burası yürüyüşümüzün en can alıcı noktası. İki metre derinliğindeki lagünde ve şelalelerde molalar veriyoruz.

Ayrılmak çok zor gelse de Yanartaş’a ulaşmak için yola devam… 1 saatlik zorlu çıkıştan sonra önce Upper Flame denilen zirvedeki ateşleri gözlüyoruz. Buradan aşağıya inerek daha yoğun olan ateşlerin ve bir tapınak kalıntısı bulunan Yanartaş’a geliyoruz. Saat 18… güneş dağın arkasında kaldığı için ateşleri daha iyi görme imkanımız var. Bolca fotoğraf çekerek aşağıya 3,5 km daha devam ederek sahile ulaşıyoruz.

Sahilden sakin ve tempolu yürüyüşle Olimpos’a ulaşıyoruz.

Toplam yürüyüş mesafemiz 18 km… Çok mola verdiğimiz için yürüyüş süremiz 9 saati buluyor.

Yürüyüş sırasında Strava isimli uygulamayı kullandık, daha sonra tüm rotamızı ve süreyi harita üzerinde görmemizi sağladı. Ayrıca tüm rotalar Maps.me isimli uygulamaya indirildi. Geçen sene 15TL ödeyerek aldığım Pro versiyonu şimdi tamamen ücretsiz herkesin yüklemesini tavsiye ederim.