PAYLAŞ

Dört gece  beş günde gezmeyi planladığımız gezi, Gaziantep hava limanından Hertz ‘den kiraladığımız araç ile  çıktık saat 10 gibi Antep’in kale arkasında bulunan uygun bir yere aracımız park ettik.

Yürüyerek kale etrafından gezintimize başladık  Antep Kalesi ve etrafı tamamen restore edilerek turizme kazandırılmış, yürüyüş yolu sizi mecburen İmam Çağdaş isimli meşhur lokantanın önüne çıkarıyor. Öğlen yemeği için halen erken olduğu için biz çevre gezimize devam ediyoruz. Bakırcılar çarşısı ve eski hanları ziyaret ederek Tahmis Kahvesine ulaştık hava gayet güzel herkes dışarıda oturuyor fakat biz daha sakin olduğu için içeriye oturduk, bina eski ve kayda değer bir bina fakat fiyatlar aşırı yüksek bu fiyatlar ile bu kadar kalabalık olmasına şaşırdık.

Buradan biraz daha devam edip öğlen yemeği için İmam Çağdaşta oturduk. Antep’e gelen herkesin mutlaka bir kez uğradığı bir yer, şimdilerde aşırı turistik ve çok kalabalık. Yemekler lezzetli baklavası güzel. Yolumuza devam ederek Bey mahallesine geldik. Buradaki tüm evler restore edilmiş tertemiz pek çok müze ve butik otel var.

Antep’e tekrar dönüşte uğrayacağımız için akşam olmadan Urfa’ya yola çıkıyoruz. 2 saat süren yolculuktan sonra otelimiz Manici Kasrı’na yerleştik. Otel hemen balıklı gölün üzerinde olduğu için, çıkıp hızlıca çevreyi gezdik. Hava hafif yağmur sonrası çok temiz ve yumuşak. Gece balıklı göl civarı kimsecikler yok  ortalık çok sessiz.